Szkoła Podstawowa w Stawku jest placówką, w której realizowany jest program nauczania w klasach 0 - VI. Szkoła stwarza warunki dla wszechstronnego rozwoju uczniów, uwzględniając ich indywidualne potrzeby, a także ich możliwości psychofizyczne.
CIEKAWE ZAJĘCIA
Niezależnie od stopnia organizacji i sytuacji finansowej szkoła miała dla uczniów ciekawą ofertę zajęć pozalekcyjnych.
Uczniowie chętnie uczestniczą w pracy kół zainteresowań:
- ćwiczyli aktorstwo w grupach teatralnych
-
śpiewali w chórze
-
zdobywali stopnie sprawności w zastępach zuchowskich i drużynach harcerskich
-
wpłacali pieniądze do Szkolnej Kasy Oszczędności
-
kształcili umiejętność dbania o środowisko przyrodnicze w Lidze Ochrony Przyrody
-
rozwijali sprawność fizyczną w Szkolnym Klubie Sportowym
-
uczyli się demokracji wewnątrzszkolnej w Samorządzie Uczniowskim
-
prowadzili sklepik szkolny
-
poznawali zasady dbania o zdrowie i bezpieczeństwo swoje i innych na zajęciach w Polskim Czerwonym Krzyżu
-
brali czynny udział w konkursach, przeglądach teatralnych i literackich oraz zawodach sportowych
Szkoła nadal kultywuje i ubogaca swoją pracę pozalekcyjną.
Twórcami aktywności szkolnej są nauczyciele – od zawsze zaangażowani w swoją pracę zawodową, dbający o jakość procesu nauczania i wychowania, ustawicznie podnoszący kwalifikacje zawodowe, społecznicy.
WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI
Szkoła również bez
współpracy z rodzicami nie byłaby w stanie prawidłowo funkcjonować. Rodzice wykonują prace społeczno - użyteczne na rzecz szkoły, są współorganizatorami niektórych uroczystości szkolnych, opiekunami na wycieczkach szkolnych i półkoloniach.
Współpracę rodziców ze szkołą koordynuje Rada Rodziców, która jako jeden z organów statutowych szkoły dba o zapewnienie warunków do
wszechstronnego rozwoju uczniów. Ponadto w ramach swojej regulaminowej działalności gromadzi dobrowolne składki wpłacane przez rodziców, które są przeznaczone na potrzeby szkoły.
Inicjatorem i założycielem szkoły w Stawku była
społeczność lokalna, która pomimo trudnej, własnej sytuacji materialnej potrafiła podjąć wysiłek finansowy i świadczyć pracę społeczną na rzecz wybudowania i utrzymania szkoły.
Szkoła z kolei poprzez swoją pracę i
współpracę ze środowiskiem i dla środowiska na trwałe wpisała się w krajobraz lokalnej społeczności.